Kadınbudu Köfte

 KADINBUDU KÖFTE




Kadınbudu köfte & patates püresi ve fırında makarna benim vazgeçilmez esnaf lokantası yemeklerimdendir. Babam bankada çalışırken öğlenleri ona uğrardım, birlikte yemek yiyelim diye. O da bu yemekleri tercih ettiğinden midir bilmem ama ben de hep bunları, en azından birini mutlaka seçerdim =) Lokantalardaki gibi saçaklı yapmayı bi türlü beceremedim ama bence evde yapılan bir kadınbudu köfte için çok iyi bir lezzet yakaladığımı söyleyebilirim =) Şimdi de bu tarifi sizinle paylaşma zamanı..

Malzemeler :

-500gr az yağlı kıyma 

-1 adet soğan, yemeklik doğranmış

-1/2 çay bardağı pirinçten pişirilmiş pilav (baya pilav pişirir gibi yağıyla tuzuyla pişirdim)

-2 yemek kaşığı kadar kıyılmış maydanoz

-1 çay kaşığı kimyon

-1/2 çay kaşığı yenibahar

-1 çay kaşığı tuz

-1/2 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber

-2 çay kaşığı kuru nane

-2 yumurta

-1 yemek kaşığı un

-1 yemek kaşığı galeta unu

-Kızartmak için sıvıyağ

-Kızartma işlemi öncesi bulamak için un, tuz ve karabiber eklenip çatalla çırpılmış 2 veya 3 adet yumurta



Yapılışı:

-500 gr kıymanın yaklaşık 300gr'lık kısmını soğanla tavaya alıyorsunuz. Kıyma suyunu salıp geri çekene kadar-kıymaya çok renk aldırmadan- kavuruyorsunuz.

-Altını kapadıktan sonra ılınmasını beklemeden kıymanın geri kalan 200gr'lık kısmını, maydanozu, pilavı ve baharatları ilave edip karıştırıyorsunuz.

-Bu karışım ılındığında içine 2 yumurta, un ve galeta ununu ilave edip karıştırıyor ve elinizle köftelere şekil veriyorsunuz. Ben irice şekillendirdim ve 10 adet çıktı.

-Şekillendirdiğiniz köfteleri buzdolabında 30-45dk dinlendiriyorsunuz. Daha sonra geniş bir kızartma tavasında sıvıyağı kızdırıyorsunuz. Köfteleri önce una, daha sonra tuz&karabibe&yumurta karışımına bulayıp-hiç süzdürmeden- tavaya kızamaya bırakıyorsunuz.

-İç harcı neredeyse pişmiş halde olan köftelerin kızarması çok vakit almıyor. Dış kısımları altın sarısı olunca içleri sulu sulu kalıyor ve yağdan alıp bir havlu kağıdın üzerine alıyorsunuz.

Ben yanına patates püresini çok çok yakıştırıyorum, neredeyse olmazsa olmazı benim için.

Saçak işini de çözücez bakalım..

Afiyetler olsun, Joy appétit =)



Comments

Popular Posts