FELLAH KÖFTE

FELLAH KÖFTE

Hatay ve Adana'daki evlerde sıklıkla pişen bu kıymasız köftenin yapım aşaması biraz uzun sürse de tüm beklemeye değiyor. Deneyin, pişman olmayacaksınız =)
Sözü uzatmadan malzemelerle başlıyorum..



Malzemeler:
(Yaklaşık 70 adet köfte)
Köfte için:
-2 su bardağı ince bulgur
-1 su bardağı irmik
-1 su bardağından iki parmak eksik un
-1 yumurta
-1 yemek kaşığı domates salçası
-1 yemek kaşığı biber salçası
-1 çay kaşığı kimyon
-1 (gerekirse 1,5) su bardağı kaynayıp hafif ılımış su
Sosu için:
-3 domates, rendelenmiş
-1 su bardağından 2 parmak az zeytinyağ
-1/2 yemek kaşığı domates salçası
-1/2 yemek kaşığı biber salçası
-1 çay kaşığı tuz
-1 çay kaşığı şeker
-7-8 diş sarımsak, dövülmüş
Servis için:
(opsiyonel)
-süzme yoğurt
-dövülmüş ceviz
-kıyılmış maydanoz
-nar taneleri

Yapılışı:
-Öncelikle bu yemeği çok açken yapmamanızı tavsiye ediyorum çünkü hazırlanıp sofraya konması arasında yaklaşık 1,5 saat var. Ben bir yandan aç, bir yandan tarif için fotoğraf çekerken işimi kolaylaştıracak bir aşamayı atladım. Fotoğrafta da göreceğiniz üzere köfte için tüm malzemeleri aynı kaba koyup suyu en son ekledim. Aslında ince bulguru ağzı kapalı 10-15dakika demlendirip diğer malzemeleri sonradan ekleyecektim. Bu aşamayı atladığımdan köfteyi pişmeden önce macun kıvamına gelene kadar daha çok yoğurmam gerekti =)



-Köftenin tüm malzemelerini yoğurup büyük bir top haline getiriyorsunuz.


-Daha sonra bu harçtan (fındıktan büyük cevizden küçük) parçaları koparıp avucunuzda yuvarlıyor ve ortalarına işaret parmağınızla bastırıp bir çukur oluşturuyorsunuz.



-Her köfte şekillendirmede olduğu gibi burada da elinizi hafif ıslatabilirsiniz. Şekil verdiğiniz bu köfte tanelerini unladığınız bir tabağa alıyor ve sos olana kadar bekletiyorsunuz.


-Sos için tavaya zeytinyağ ve salçaları alıp kavurmaya başlıyorsunuz. Salçanın kokusu iyice çıkınca sarımsakları da ilave ediyorsunuz.


-Domates rendesini ve baharatlarını da ilave edip altını kısarak sosu pişiriyorsunuz.


-Sos pişerken, derin bir tencerede kaynayan suya 1/2 tatlı kaşığı tuz ilave edip, bir kenarda bekleyen köfteleri bu suya atıp 15-20 dakika kaynatıyorsunuz.



-Pişen köfteleri kevgir ile alıp direk olarak pişmekte olan sosun içine alıyor ve sos tenceresinin altını kapatıyorsunuz.


-Ben servis ederken yoğurdu köftelerin altına koymayı tercih ettim. Siz dilerseniz üzerinde ya da yanında servis edebilirsiniz. Hatta süzme yoğurdu da sarımsaklayabilirsiniz. Yoğurdun direk dolaptan çıkmamış olmasına dikkat edin, biraz oda sıcaklığına yakın servis etmekte fayda var.


Afiyetler olsun..
Joy appétit =)
















Comments

Popular Posts