SOMON KÖFTESİ

SOMON KÖFTESİ

Havalar soğumaya başladı..Dengeli bir beslenme ile bedenimizi zinde tutabiliriz. Bugün sizler için Omega3'ten yana pek bir zengin olan somonu seçtim. Her zaman yaptığımdan farklı olarak bu sefer köftesini yaptım. Bakalım beğenip deneyenleriniz olacak mı? =)

Yapanlar benimle paylaşırlarsa çok sevinirim =))


Malzemeler :
-400 gr somon fileto, kılçıksız
-2 orta boy patates, soyulup iri halkalar halinde doğranmış
-1 silme tatlı kaşığı tuz (1/2+1/2 olarak kullanacağız)
-1/2 silme çay kaşığı karbonat
-1/2 çay kaşığı toz şeker
-1/2 tatlı kaşığı "Herbs de provence" (marketlerde hazır paketlerde bulabileceğiniz bir baharat karışımı)
-1 avuç maydanoz, ince kıyılmış
-1 ufak kırmızı soğan, yemeklik doğranmış (1-2 sal taze soğan da kullanabilirsiniz)
-1/2 çay kaşığı sarımsak tozu
-1 yumurta
-kızartmak için mısır unu ve ayçiçek yağı

Yapılışı:
-İşe somon ve patatesi buharda birlikte pişirerek başlıyorsunuz. Ben tencerenin ağzına oturan ve süzgeci andıran bir buharda pişirme aparatı kullanıyorum.



-Ağzı kapalı bir şekilde 20-25 dakika, patateslerin de pişip pişmediğini kontrol ederek buharda pişiriyorsunuz.
-Somon ve patatesi ayrı bir kaba alıp çatal yardımıyla birlikte eziyorsunuz. İçine baharatlar , yumurta ve soğanı da ekleyip karıştırıyorsunuz.



-En son içine maydanozu da ekleyip karıştırıyorsunuz.


-Bu karışımı streç filmle örterek buzdolabında 30 dk dinlendiriyorsunuz.
-Dolaptan çıkardıktan sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde köfteleri şekillendiriyorsunuz.


-Mısır ununu yayvan bir tabağa alıp, yağınızı kızdırıyorsunuz.
-Köfteleri mısır ununa bulayıp, iki tarafı da kızarana kadar pişiriyorsunuz.
-Ben yanına misket limonu, biraz hardal ve turşu ilave ettim. Haşlanmış mısırı da biraz tereyağlayıp, rendelenmiş parmesan peyniri ve kıyılmış maydanoza bularsanız, bu köfteye güzel bir eşlikçi yapmış olursunuz =)

Afiyetler olsun..
Joy appétit =)




Comments

Popular Posts