AĞIZDA DAĞILAN TEREYAĞLI KURABİYELER

AĞIZDA DAĞILAN TEREYAĞLI KURABİYELER

Birkaç sene önce şeker hamurlu özel gün kurabiye ve pastaları yapıyordum. Adı üstünde biliyorum "şekerli" olması çok normal ama bu şeker hamurunu ben bir türlü sevemedim, bana fazla şekerli geliyor. Yaptığım kurabiye ve pastaları da hep şeker hamurunu sıyırıp o şekilde yedim hep =))

Sonra baktım şeker hamuru olmadan da kurabiyeler çokça sevildi, artık onları olduğu gibi sunuyorum..Bir de kendiliğinden desenli kesme kalıpları da kullandım mı tadının yanında görüntüsü de pek şirin oluyor =)

Siz ister çay bardağı ağzıyla kesin, ister kalıplarla..isterseniz sade isterseniz de şeker hamuruyla süsleyerek servis edin..dilerseniz çayla, kahveyle ya da bir bardak sütle hüpletin hiç farketmez ama bu ağızda dağılan tereyağlı kurabiyeleri mutlaka deneyin =))




Malzemeler :
(yaklaşık 4,5x3.5 cm'lik kardan adam kurabiye kalıplarıyla 65-70 adet kurabiye çıkıyor)
-250 gr tereyağ, oda sıcaklığında yumuşamış
-1+1/3 su bardağı pudra şekeri, elenmiş
-1 yumurta, oda sıcaklığında
-1 paket kabartma tozu
-1 çay bardağı mısır nişastası, elenmiş
-4 su bardağı un, elenmiş

Yapılışı:
-Terayağ ve pudra şekerini derin bir kaba alıp elinizle birbirine yediriyorsunuz.
-Ardından içine yumurtayı kırıp yine elinizle karıştırıyorsunuz.
-Mısır nişastası ve kabartma tozunu da ekleyip karıştırıyorsunuz. Bu aşamada dilerseniz 1 paket şekerli vanilin ve/veya 1 çay kaşığı toz tarçın & toz karanfil ilave edebilirsiniz.
-Bu karışıma son olarak unu birer bardak ilave edip karıştırıyorsunuz. Unlu karışım elinize yapışmayı bıraktığı anda un ilave etmeyi bırakabilirsiniz. Kurabiyelerinizin ağızda dağılmasını istiyorsanız unu en az seviyede kullanmalısınız.
-Kurabiye hamurunu un serptiğiniz tezgah veya silpat üzerine alıp pürüzsüz büyük bir top haline getiriyorsunuz.
-Kolay olması açısından ben hamuru 2'ye veya 3'e bölerek kullanıyorum. Bu böldüğünüz parçaları unladığınız merdane yardımıyla yaklaşık 1cm kalınlığında açıyor ve dilediğiniz bir kurabiye kalıbıyla kesiyorsunuz.



-Kestiğiniz parçaları yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine 2'şer cm arayla diziyorsunuz. Kurabiyeler çok kabarmayacak pişerken ama yine de birbirlerine yapışmalarını istemeyiz, değil mi? =)


-Önceden ısıttığınız 165 derece fırında 10-12 dakika pişiriyorsunuz. Kurabiye kalıplarınızın büyüklüğüne göre bu süre değişebilir. Annem fırında pişen şeyler için hep "Saate değil burnuna güven" der. =) Siz de burnunuza ve gözünüze güvenin. Yaklaşık 9 dakikadan sonra gerekiyorsa tepsiyi diğer yöne çevirip biraz da o şekilde pişirin.


-Kenarları ve altı hafif kızarmış bir kıvam bence en güzeli. Siz biraz daha pişirmek isterseniz yine de 15 dakikadan fazla tutmayın derim..


Afiyetler olsun..
Joy appétit =)

Comments

Popular Posts