ÇİLEKLİ VE FRAMBUZAZLI LİMONATA

ÇİLEKLİ VE FRAMBUZAZLI LİMONATA

Havalar hala sıcakken, güneşi selamlamak için en uygun içecekler bence kesinlikle bol buzlu olanlar =) Hele ki bu büyük bardakta bol buzlu servis edilen bir limonataysa..hele bir de çilekliyse ya da frambuazlıysa..Hatta her ikisi birden limonataya eklenmişse..İşte karşınızda çilekli ve frambuazlı limonata..Hızlı hazırlanan, bekleme süresi olmayan, yapıp hemencecik afiyetine varmalık bir tarif geliyor..



Malzemeler : 
(2 kişilik)

-1/2 su bardağı taze sıkılmış limon suyu
-toplamda 1/2 su bardağı olacak şekilde çilek (ben minik çileklerden yaptım, eğer sizinkiler büyükse saplarından ayırıp 2ye ya da 4e bölebilirsiniz) ve frambuaz


-3 veya 4 yemek kaşığı toz şeker
-1 su bardağı soğuk su
-bol buz
-misket limonu ve/veya limon kabuğu rendesi (ben rendelemiştim ama servis yaparken ilave etmeyi unutmuşum, ben ettim siz etmeyin =))


Yapılışı:

-Çilek ve frambuazları şeker ile el blender'ından geçiriyorsunuz ve üzerine taze sıkılmış limon suyunu ekliyorsunuz.
-Bu karışımı çok ince delikli bir süzgeçten veya tülbentten geçiriyorsunuz. Bu aşamada çekirdenlerinden ve tortusundan arındırıyorsunuz.



- Not : Süzdürme işleminden arta kalan tortuyu birkaç dakika ufak bir soslukta bir iki damla limpn suyu ile ısıttım ve ertesi sabah marmelat/reçel karışımımız hazır oldu.
-Süzülen bu karışıma su ilave edip, bol buzlu bardağa limon ve/veya misket limonu dilimleri ve limon kabuğu rendesi ile birlikte servis ediyorsunuz. Üzerine nane yaprakları ve taze meyvelerden de ilave edip servisi renklendirebilirsiniz.



Joy appétit =)
Afiyetler olsun..

Comments

Popular Posts