PANCAR VE KREM PEYNİRLİ DİP SOS

Pancar ve Krem Peynirli Dip Sos

Pancar benim çok sevdiğim ve çokça da tükettiğim bir sebzedir. Haşlarım salatalarda kullanırım, turşusuna bayılırım..Haşlanmış patatesle rendeler mayonezli yoğurtlu salatasını yaparım ya da mutfak robotundan geçirerek hazırladığım bu dip sosa kereviz sapı bandırırım =)

Malzemeler :

-2 adet ufak boy pancar (Çiğden kabuklarını fırçalayıp yıkayıp, düdüklü tencerede su ile bütün olarak haşlayabilirsiniz..Benim düdüklüde 15 dakika sürüyor bu işlem, sonunda da kabukları kolay soyuluyor)
-2 yemek kaşığı tepeleme krem peynir (..ya da benim gibi keçi peynirsiz bir pancar düşünülemez derseniz, büş de kullanabilirsiniz)
-2 diş ezilmiş sarımsak
-1 tatlı kaşığı mayonez/sarımsaklı mayonez (opsiyonel)
-1 yemek kaşığı nar ekşisi
-1 avuç ceviz, havanda irice dövülmüş
-3 ya da 4 adet ufak kornişon turşu, ince doğranmış


Yapılışı:

-Haşlanıp soğumuş pancarları ve cevizle kornişon turşu haricindeki tüm malzemeleri mutfak robotunda sürülebilir sos kıvamına gelene kadar çeviriyorsunuz.

-Karışımı bir kaba alarak ceviz ve turşularla birleştiriyorsunuz. Üzerini ceviz taneleri ve turşu ile süsleyebilirsiniz.

-Ben yanında kereviz sapları ve hazır paketlerde satılan pita cipsleri ile servis ettim. Dilerseniz kızarmış ekmek üzerine sürüp veya yanında tuzlu çubuk/galeta ile de güzel bir sunum yapabilirsiniz.

Joy appétit..





Comments

Popular Posts